Loodushariduse populariseerimiseks on juba mitu aastat 8. kl õpilased saanud ülesande koostada herbaarium. Õpilastelt on nõutud 5 hõimkonna esindaja eksemplar: samblik, sammal-, sõnajalg-, paljasseemne- ja katteseemnetaim. Liigilist määramist ei nõuta. Küll aga peab materjal olema korralikult kuivatatud, kinnitatud. Lehe juures peab olema sedel korjamise aja, koha ja korjaja kohta.
Natuke „trikiga“ on paljasseemnetaimede eksponeerimine. Okkad kipuvad lahti tulema ja eksemplar läheb „hõredaks“. Siiski on näitusel mõned tööd, kus okaste kadumine on „andeks antud“, kuna õpilane on näinud palju vaeva, et terve taim herbaariumisse panna.
Tore on olnud näha, et mõned õpilased satuvad selles töös nii hoogu, et hindamiseks esitatakse paks ja ülipõhjalik materjalikogu. On olnud ka neid, kes võtavad ette loovtöö, kus keskendutakse taimede korjamisele, määramisele ja herbaariumi koostamisele. Järelikult – loodus kõnetab!
Näitusel on selle õppeaasta parimad tööd järgmistelt õpilastelt:
Sander Lahe, Sten Kooskora, Joonas Järve, Simone Triine Niine, Alina Šitkauskas, Joanna Ilves, Triine Sofie Eichenbaum, Hans Otto Mölder, Heleen Joona, Simmo Kozlov, Kristiina Veinberg, Amaia Mõttus, Hanna Marie Kalt
Koolipere saab valida oma lemmikherbaariumi! Selleks kirjuta nimi sedelile ja pane korvi.
Näitust korraldab bioloogia õpetaja Eelika Henn-Liivaste